Σάββατο, 11 Μαρτίου 2017

Η σημασία των διατάσεων + Ασκησιολόγιο

Σχεδόν όλοι οι αθλητές θεωρούν τη διαδικασία των διατάσεων στην αρχή και ιδιαίτερα στο τέλος κάθε προπονητικής μονάδας βαρετή και ανούσια. Αυτό οφείλεται στην άγνοια των περισσοτέρων για τον σημαντικό τους ρόλο στη βελτίωση της απόδοσής τους. Ο χρόνος που αφιερώνουμε στις προπονήσεις για διατατικές ασκήσεις είναι μικρός. Για να εντάξουμε λοιπόν τις διατάσεις στη καθημερινή μας προπόνηση, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τον ρόλο τους και τους λόγους που τις επιβάλλουν. Οι διατάσεις εντάσσονται σε δύο σημαντικά κομμάτια της ημερήσιας προπόνησης, σε αυτό της προθέρμανσης και της αποθεραπείας. Σε υψηλό επίπεδο (πρωταθλητισμό), η προπόνηση για ‘stretching’ μπορεί να ενταχτεί στον προγραμματισμό σαν ξεχωριστή προπονητική μονάδα.
Οι πιο σημαντικοί λόγοι για να μπει κάποιος στη λογική της σημασίας των στη προθέρμανση είναι:
·   Η ενεργοποίηση των οργανικών συστημάτων του σώματος (αναπνευστικό, κυκλοφορικό κ.τ.λ.)
·        Η αύξηση της μυϊκής θερμοκρασίας
·       Ο έλεγχος της νευρομυϊκής συναρμογής .

Η διάταση λοιπόν, δηλαδή η επιμήκυνση των μυών κατά την φάση της προθέρμανσης, εξασφαλίζει στους μύες, στους τένοντες και τους συνδέσμους του μυοσκελετικού συστήματος την απαραίτητη ελαστικότητα, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της προπόνησης ( τεχνικές δυσκολίες ), με περιορισμένο τον κίνδυνο τραυματισμού. Ο αθλητής σε κάθε αγώνα και προπόνηση, καλείται να δουλεύει στα όριά του, να μαθαίνει και να εκτελεί δύσκολες τεχνικές που να τον κάνουν να χαρακτηρίζεται ‘καλός παίκτης’.
Η διάταση του μυός μετά την προπόνηση αποκαθιστά την νευρομυϊκή ισορροπία και ρίχνει τον μυϊκό τόνο. Ο μυς γίνεται πιο μαλακός και τα αιμοφόρα αγγεία μπορούν να κάνουν πιο αποτελεσματικά την εργασία τους, που είναι η γρήγορη απομάκρυνση των προϊόντων του καταβολισμού και η τροφοδοσία με οξυγόνο του μυϊκού ιστού. Επίσης επαναφέρουν με την χαλάρωση που παρατηρείται και την ψυχοπνευματική ηρεμία του αθλητή από τις στρεσογόνες καταστάσεις μιας προπόνησης από όπου και αν προέρχονται. διάταση λοιπόν, δηλαδή η επιμήκυνση των μυών κατά την φάση της προθέρμανσης, εξασφαλίζει στους μύες, στους τένοντες και τους συνδέσμους του μυοσκελετικού συστήματος την απαραίτητη ελαστικότητα, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της προπόνησης με περιορισμένο τον κίνδυνο τραυματισμού.
Αποτελέσματα διατάσεων
·       Μυϊκή χαλάρωση
·       Πρόληψη τραυματισμών
·    Η ανάπτυξη της ευλυγισίας-ελαστικότητας-ευκαμψίας, μέσω των διατάσεων συμβάλλει αποτελεσματικά στην πρόληψη των τραυματισμών στο μυϊκό και το συνδετικό ιστό.
·       Ανάπτυξη ελαστικότητας-ευλυγισίας-ευκαμψίας

Οι διατατικές ασκήσεις είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξη της ελαστικότητας-ευλυγισίας και της ευκαμψίας. Η βελτίωση επιτυγχάνεται προοδευτικά, εκτελώντας κινήσεις που στιγμιαία υπερβαίνουν το εύρος της κίνησης της άρθρωσης.



Ειδικότερα για Τ/Φ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου